Swellendam Kaaps-Hollands dorp

8 maart 2017 - Swellendam, Zuid-Afrika

Vanochtend hebben we het prachtige Gansbaai verlaten en ondertussen zijn we aangekomen in het mooie Kaaps-Hollandse dorp Swellendam , de 3 de oude stad van Zuid-Afrika ( foto's ) . We hebben hier het Drostdy museum bezocht met enkele merkwaardige vervoersmiddelen , zoals een lijkwagen ( foto ) . Deze namiddag hebben we in het Marloth Nature Reserve (foto)een wandeling gemaakt , dit was uitdrukkelijk op eigen risico , we moesten hiervoor tekenen dat het reserve op geen enkel manier aansprakelijk kon worden gesteld , er zouden Bavianen , luipaarden en nog andere dieren zitten , maar wij gingen er van uit dat die dieren wellicht meer schrik hadden van ons dan andersom -))) , geen luipaarden of bavianen gezien , gisteren onderweg naar Kaap Agulhas hebben we wel moeten uitwijken voor 2 bavianen die op de rand van de autoweg zaten , een beetje verder op diezelfde weg zagen we naast de autoweg een hele groep bavianen zitten ( foto ) .

We hebben hier al prachtig zonnig weer gehad rond 27 graden , vrijdag en zaterdag wordt de kaap van 30 graden ruim overschreden , beetje te warm voor ons maar toch liever dit dan koud en regen ! We hebben de dag afgesloten in een lokaal restaurant hier in Swellendam , De Vagebond , ik heb een heerlijk Kaaps - Maleisisch kipgerecht ( foto ) gegeten en Erwin een typisch Zuid-Afrikaanse Bobotie .

Je kan hier heerlijk eten voor weinig geld , de helft van onze prijzen in België , vanaf nu verblijven we in typische Zuid-Afrikaanse lodges , wat mij opvalt dat die kraakproper en luxueuzer zijn dan veel hotels . Niet alles is hier goedkoop , de prijzen van hotels in Kaapstad BV moeten niet onderdoen voor Londen en Parijs .

Morgen trekken we verder naar Mosselbaai , ongeveer 150 km van hier terug richting kust , het links rijden valt mee de wegen zijn doorgaans zeer rustig , enkel in Kaapstad was het een beetje stressie . we houden de auto ritten ook vrij kort , het is veel aangenamer om het grootste deel van de dag wandelingen te maken en de lokale steden en dorpen en natuurparken te bezoeken .

Marloth Nature ReserveSwellendamSwellendamLijkwagen Drostdy museumRestaurant De VagebondSwellendam

1. Annick:
    8 maart 2017
    Mooie beelden..
  2. Koen:
    8 maart 2017
    Bij jullie inderdaad prachtig weer en prachtige rotsen op vorige foto's. Hier is het maar koud en nat. Hang er maar 1 aan het vliegtuig voor ons. Groetjes