Op bezoek bij Annatjie in Gansbaai

7 maart 2017 - Gansbaai, Zuid-Afrika

We hebben Kaapstad verlaten en zijn langs de prachtige walviskust route naar Gansbaai gereden . Annatjie spreekt afrikaans dus we kunnen elkaar best verstaan , ze heeft ons baie welkom geheten -)))) , en wij zijn haar baie dankie vir die ontvangs-)) en voor haar Zuid-Afrikaanse kookkunsten ze heeft een heerlijke kippenpastei en melktaart gemaakt voor ons -)) . Stoffel haar schattige schnautzer blijkt ook blij te zijn met ons bezoek. Annatjie haar huis kijkt uit op de baai met achterliggende bergen , prachtig en je kan hier een speld horen vallen . Ze vertelde ons dat in de winterperiode van mei tot oktober , want dan is het hier winter ze de walvissen van uit haar living de in de baai ziet spuiten en met hun staarten ziet en hoort slaan . Af en toe staat Gansbaai ook op zijn kop wanneer Brad pitt hier komt duiken naar de witte haaien.

De walvissen komen hier kalveren in de baai , in november verdwijnen ze weer voor de zomer maar naar waar is niet bekend .Annatjie heeft ons meegenomen naar de boten met stalen kooien waarmee ze naar de witte haaien duiken ( kan momenteel geen fotos plaatsen van dit verhaal , geen wifi ben aan het bloggen met haar ipad via 3G , zal later fotos posten bij dit verhaal) . Ze vroeg ons of we ook de kooi in gaan om de haaien te zien , we hebben gezegd dat we niet bang zijn maar liever niet nat willen worden -))))).

Vandaag rijden we met Annatjie naar de Kaap Agulhas , dit is het meest zuidelijke punt van het afrikaanse continent en hier vloeien de atlantische en de indische oceaan samen.Fotos bij dit verhaal volgen van zodra wifi verbinding . Morgen moeten we afscheid nemen van Annatjie en rijden we een stukje richting binnenland naar Swellendam. Nadien rijden we weer richting kust om de prachtige tuinroute te doen , deze betoverende route loopt grofweg van Mosselbaai tot Jeffreys Baai .

GansbaaiGansbaaiKaap AgulhasEeuwenoud Kaaps dorp ElimHaaien kooien GansbaaiWalvisdorp Hermanus

Van reisblog naar fotoboek

2. Christel:
    Knappe blog..
  3. Danny:
    7 maart 2017
    Fotokes verhaal Gansbaai zijn gepost bij verhaal zelf en in rubriek fotos met de namen van de plaatsen
  4. Els:
    8 maart 2017
    Waawie!! Ben beetje jaloers! X
  5. Danny:
    8 maart 2017
    aan Annatjie baie dankie vir alles, vergeet ons geen foto te stuur as die walwissen in Mei aankom, ons sal jou mis, drukkies aan Stoffel