Macaronesie

9 september 2018 - Puurs, België

Nog 12 daagjes en dan reizen we weer naar Macaronesie. We hebben al heel wat eilanden in dit gebied kunnen bezoeken!

Bezochte eilandjes zijn : Madeira en Porto Santo op de Madeira Eilanden , Sao Miguel , Terceira , Pico en Faial op de Azoren Eilanden , Tenerife , Gran Canaria , Fuerteventura , Lanzarote , La Graciosa , La Gomera en La Palma op de Canarische Eilanden !

Behalve de Kaapverdische Eilanden ( we denken dat deze eilanden te saai zijn voor ons ) die ook tot Macaronesie behoren willen we de overige eilandjes El Hierro (Canarias) Santa Maria , Craciosa , Sao Jorge , Flores en Corvo ( Azoren ) ook nog graag bezoeken.

Deze keer reizen we naar Gran Canaria op de Canarische Eilanden , het is voor mij 27 jaar geleden dat ik nog eens in Gran Canaria was en voor Erwin wordt het de eerste keer Gran Canaria.

Zonder twijfel vinden wij alle eilanden in Macaronesie zeker een bezoek waard.Er zijn wel verschillen tussen de eilanden inzake natuur en klimaat.Er zijn ook veel misvattingen over de eilanden in dit gebied .Vele denken dat op Madeira en Porto Santo altijd de zon schijnt en dat is zeker niet het geval , het weer op de Madeira Eilanden wordt nogal eens beinvloed door de hoge en lage drukgebieden van de Azoren. De Canarische Eilanden hebben hier geen last van en zijn doorgaans veel zonniger.

Van Tenerife en Gran Canaria wordt dan weer gedacht dat er weinigs natuurlijk te zien is wat absoluut niet waar is , als je de moeite doet om je hotel met zwembad te verlaten kan je er prachtige dingen zien qua natuur.Nu zijn La Palma en La Gomera op de Canarische Eilanden wel veel groener dan de andere eilanden , La Graciosa is dan weer zo klein dat we het eens volledig doorgewandeld zijn -)!

Voor het meeste groen reis je dus best naar La Palma, La Gomera, Madeira of de Azoren.De Azoren zijn wel het natst er valt meer regen dan in Belgie dus je weze gewaarschuwd -))!

Ben je fan van prachtige ongerepte goudgele stranden dan ga je best naar Porto Santo of La Graciosa , beide wel piepklein en minder goed bereikbaar.

Nog 12 daagjes dus en ik vrees dat we deze keer ook den toerist gaan uithangen want onze Canada reis was een pracht van een ervaring maar ook wel een kleine uitputtingslag -))).

Deze keer willen we echt wat rust en verwennerij -))) , We hebben 2 weken geleden wel een ander hotel gekozen , in eerste instantie hadden we het five star Riu Palace Oasis hotel geboekt dat zou na een volledige renovatie terug openen op 21 september maar een hotel dat de dag voor onze aankomst heropend kan misschien wat chaotisch uitvallen en dat risico nemen we toch maar niet , we zullen nu verblijven in het five star Riu Palace Meloneras -))

Riu hotels zijn doorgaans allemaal goed , gezinnen met kinderen gaan best naar de Riu clubhotels deze zijn meestal ook all inclusive , niet ons ding maar voor ieder wat wils. Voor de echte verwennerij is een Riu Palace hotel een absolute aanrader !

Macaronesie

1. Annatjie:
    9 september 2018
    Wat n wonderlike voorreg.
    Ek reis graag saam.
    Bon Voyage 😘😘