De Post office boom van Mosselbaai

9 maart 2017 - Mosselbaai, Zuid-Afrika

Vanmorgen na het ontbijt in Swellendam zijn we naar Mosselbaai gereden , waar we ondertussen na een rit van 180 km door het groene glooiende landschap zijn aangekomen . Onderweg hebben we een korte stop gehouden in Riversdale.

Vorige nacht heeft het eens goed geregend , en ondertussen ziet de hemel weer helemaal blauw , vanaf morgen wordt het puffen , zaterdag tot 36 graden .Maar zaterdag moeten we niet rijden vanaf morgen verblijven we 2 nachten in Knysna , 100 km verder.

Mosselbaai op zich is niet zo bijzonder ( foto ) .De attractie hier is de Postboom , een 500 jaar oude boom (foto ) die dienst heeft gedaan  als eerste postkantoor van Zuid-Afrika . In een schoen onder die boom werd post gedeponeerd door de portugeze zeevaarders onderweg naar Indie.

We verblijven hier in een mooie en gezellige lodge ( foto ) . We zaten nog niet neer of er werd al een glas wijn voor onze neus gezet . Overal waar je hier in dit land komt commercieel of niet word je begroet , zal de afrikaanse mentaliteit zijn zeker ??Voor mij is het de eerste keer Zuid-Afrika en het bevalt me echt wel , je valt hier van het ene  in het andere natuurpark en sommige dorpen zijn echt Prachtig en gezellig . We zullen morgen vroeg na het ontbijt vertrekken zodat we voor de hitte in Knysna zijn , een prachtige omgeving , lagunes die uitmonden in de indische oceaan , een paar weken geleden hebben we trouwens thuis op national geograpic nog een documentaire gezien over de Knysa Bosolifanten die bijna uitgestorven rondzwerven in de Knysna bossen . Enfin de komende dagen meer over Knysna ( wordt uitgesproken als nijsna ) , en nieuwe fotokes -))) .