Pico Island en zijn unesco wijngaarden

8 september 2017 - Madalena do Pico, Pico, Portugal

Om 7 uur vanmorgen zaten we al aan de ontbijttafel.Na het ontbijt hebben we genoten van de zonsopgang (foto).kort daarna om 9 uur hebben de boot genomen naar Pico Island (video en fotos ). Pico Island heeft al sinds de 15 eeuw wijngaarden , de wijnen werden vroeger verzonden naar Rusland en gedronken door de tjaren. De wijngaarden van Pico zijn Unesco werelderfgoed.Op de valreep voor vertrek terug naar Faial Island ben ik nog snel gaan rondkijken in het wijnmuseum van het eiland ( foto wijngaard).

We hebben een wandeling gemaakt door de hoofdstad Madalena (foto kerk ).Een heel rustig stadje veel minder cosmopolitisch dan Horta. We zijn eindelijk wel op een windmolen gebotst ( foto ) , indertijd geintroduceerd door de vlaamse kolonisten .De Pico vulkaan was bedekt met dunne wolkjes aan de top (foto).Toen we vertrokken was de top al helemaal niet meer te zien , door het fantastische weer van de afgelopen dagen denken we dat we geluk hebben gehad dat we de vulkaan piek vrij veel hebben kunnen zien .Morgen verlaten we Faial Island en wacht er ons een korte vlucht van een  half uur naar Terceira Island , daar verblijven we tot zaterdag de 16 de en wacht al weer een nieuw azoren avontuur -)).

Kerk MadalenaFaial vanaf waterWijngaard Pico wijnmuseumHorta vanaf waterZonsopgangPico vulkaanVlaams geinspireerde windmolen op Pico IslandRotsen bij Pico Island

1. Henri:
    9 september 2017
    Heel mooie foto's, en ik veronderstel lekkere wijn? spijtig dat ik hem niet kan beoordelen.
    Tot een volgende.
  2. Els:
    9 september 2017
    Zoooo mooi!!! Geniet er mor lekker van!!😘