Horta hoofdstad Faial Island en zetel parlement Azoren .

7 september 2017 - Faial, Portugal

Ondertussen zijn we aangekomen in Horta stad.Ondanks dat Horta een kleine stad is , veel kleiner dan Ponta Delgada op Sao Miguel Island , zetelt toch het parlement van de Azoren hier .Horta is wel heel  kleurrijk door zijn havenschilderingen (fotos). Ook het wereldbefaamde Cafe sport ( beter bekend als Peters bar ) is in Horta ( foto).Dit is de place to be voor zeilers van over de hele wereld.

Het was een warme helderblauwe en zonovergoten dag , niet het typishe azorenweer dus, je hebt vanaf Horta een prachtig zicht op Pico Island ( foto).We hebben de wandeling gedaan naar monte de gua van hier heb je een mooi uitzicht over de stad en oceaan ( foto ) .Ik heb ook een video opgeladen van het uitzicht op Horta en omgeving , in deze video zie je in de wazige verte ook Sao Jorge Island liggen en ook het vlakbij gelegen Pico Island . De Pico vulkaan is meteen de hoogste berg van de Azoren en zelfs heel Portugal. Aangezien Pico Island zo dichtbij ligt gaan we er morgen met de boot even een kijkje nemen in de hoofdstad Madalena , vaartijd tussen Horta en Madalena is slechts een half uurtje.

Zicht op Pico IslandHorta 2HortaSchilderingen hortaKerk hortaJachthaven HortaPeters BarPico vulkaan