8 km wandeling rond de krater van Faial Island , Azoren

6 september 2017 - Faial, Portugal

vanmorgen vroeg na ontbijt zijn we naar de Krater van het eiland gereden om er de rondwandeling te doen van 8 km. De groene krater is een lust voor het oog , zeer indrukwekkend. Het weer was er goed maar een beetje spijtig hing er redelijk veel bewolking om aan de andere kant van de krater de Pico vulkaan te zien op Pico Island.Af en toe kwam het topje van de hoogste piek van Portugal wel eens piepen ( foto).

De rit op zich was ook belevenis en ons west europese geduld werd op de proef gesteld door de Azoraanse koe -))) ( foto) , op de Azoren krioelt het trouwens van de koeien , op zich voor ons vlamingen niks speciaals , maar je ziet een koe op een heuvel en in de achtergrond de diepblauwe oceaan en dat is wel een raar zicht .

KoeienKrater 5Krater 4Krater 3Krater wandeling 2Krater wandelingTopje Pico vulkaan krater wandeling was adembenemend en zeker 1 van onze mooiste wandelingen ooit gedaan . Dit Azoren eiland is echt wel de moeite . Tot nu toe zijn we al tevreden met het weer als bij wonder hebben we nog geen drup regen gehad en dat op de regenzoren -))).

Na de wandeling zijn we toch even naar het dorp Flamengos gereden om eens te zien hoe het eruit zag we hebben onze plicht als vlamingen dus vervuld. De vlaamse windmolens hopen we later ook nog te kunnen zien .

Onze slinternieuwe Megane lekt water zelfs die auto,s zijn hier vochtig ( rollende ogen ) Morgen rijden we naar het mooie hoofdstadje Horta , volgens sommige legendes is de stad genoemd naar een vlaming maar alles geloven wat op het net staat dat doen we nu ook niet . De vlaamse eilanden zijn indertijd wel snel mee bevolkt door de vlamingen maar ze zijn altijd portugees geweest.

Hopelijk de komende dagen nog zonniger want dan heb je vanuit Horta een adembenemend uitzicht op de Pico vulkaan en dus op het zusje Pico Island . Ik heb ook een video opgeladen van de krater . Zie videos

Caldeira van FaialCaldeira van FaialCaldeira walkZee tussen Faial en Pico IslandFaial groenFaial landschapKrater 6

1. Henri:
    7 september 2017
    Prachtige landschappen en mooie koeien.