Aankomst Faial Island , Azoren

5 september 2017 - Faial, Portugal

Ondertussen zijn we dan toch aangekomen op Faial Island in de centrale Azoren .De 9 Eilanden hebben een totale opervlakte van 2247 km2.In 2013 zijn we op de oostelijke azoren geweest op het grootste eiland Sao Miguel.Verder richting Noord-Amerika liggen de eilandjes Flores en Corvo dit zijn de westelijke Azoren , 2241 km verder zit je trouwens al in het Amerikaanse continent.

We waren gisteren blij dat het noodweer voorbij was en dat we toch konden landen en onze vakantie verder zetten . Bij aankomst bleek er niemand aanwezig om onze huurauto te overhandigen , we hebben half uur liggen rondbellen tot we uiteindelijk iemand aan de lijn kregen ,die hebben gelukkig iemand gestuurd die ons heeft verder geholpen , maar blijkbaar wist niemand van ons contract , het zeer bizare is een onderverhuurder van al een onderverhuurder ons een wagen heeft gegeven zonder namen of creditcard te vragen , we hadden trouwens een peugeoke gehuurd en kregen een luxe megane mee , hopelijk is het geen gepikte auto -)).

Het eiland is groener dan groen en vochtig de temperatuur is 25 gr maar het voelt veel warmer door de hoge luchtvochtigheid. We hebben een leuk Azoraans huisje gehuurd (foto) voor 3 nachten , Erwin is in zijn element hij heeft zich de keuken al toegeeigend en blinkt uit in ontbijt maken , eiren koken , afwassen , koffie zetten , ik denk dat ik hier ga blijven -))). Vanmorgen zijn we een kijkje gaan nemen bij de Capelinhos vulkaan , die heeft in 1957 nog een uitbarsting gehad en het eiland wat groter gemaakt ( foto) .vanaf morgen zou het een stuk zonniger worden , we gaan dan ook morgen rond de krater van het eiland wandelen , de krater ook weer zo groen als maar zijn kan , morgen dus meer fotos.Donderdag rijden we naar Horta waar we de wagen inleveren en nog 2 nachten in een hotel verblijven tot vertrek . Heel misschien als we voldoende tijd hebben gehad om Horta te kunnen zien , brengen we met de boot nog een heel kort bezoekje aan Pico Island . Azoreaans huisGroen Faial IslandCapelinhos vulkaan

1. Henri:
    6 september 2017
    Mooie omgeving, zou het daar precies ook kunnen gewoon worden.