Leefbaar Vancouver

27 juni 2018 - Vancouver, Canada

Ondertussen zijn we met 15 uurtjes vertraging aangekomen in de nr 3 ter wereld van meest leefbare steden , Vancouver . De treinrit was een leuke ervaring je kon afwisselend in je eigen rijtuig zitten alsook in de skyline car ( foto)

Er werd ons gratis lunch en dinner aangeboden gezien de extreme vertraging , dit rit verliep vooral langs rivieren .

Dus momenteel zitten we in Vancouver , zeer aangename stad voor zowel toerist als bewoner .We hebben , Canada Place , het Stanley Park met de totempalen bezocht en de grappige stoomklok in Gastown , de klok lijkt zeer oud maar is eigenlijk maar van 1977 , wel vrij uniek in de wereld omdat er maar heel weinig klokken zijn die op stoom werken . De plek waar de klok staat was vroeger een stoomrooster en ze hebben dat nu afgedekt met klok en het nuttige aan het aangename gekoppeld ( video).In tegenstelling tot Calgary heeft Vancouver zowel oude als nieuwe buildings , een mooi contrast , sfeer is ook veel levendiger dan Calgary , stad ligt ook aan water en bergen en das altijd veel aangenamer , het krioelt van de watervliegtuigen die je kan nemen om over de downtown te vliegen , alsook naar andere Canadese plaatsen .

Morgen varen we naar onze laatste stop Vancouver Island !

1. Henri:
    27 juni 2018
    Weer een fantastische ervaring rijker, met mooie foto's.
  2. Koen:
    28 juni 2018
    Wij willen Erwin nog eens op de foto📸🍁🐿👨‍👩‍👧