Met ‘the canadian’ naar Vancouver

25 juni 2018 - Jasper, Canada

We zijn nog steeds in Jasper town.( fotos ) We hadden deze middag om 14u30 moeten vertrekken naar onze laatste stop op het vaste land .

We hebben onze B€B verlaten en ingecheckt in een hotel aan het station , we zijn de trein in real time aan het volgen op de iphone , momenteel heeft hij een vertraging van 14 uur , wij verwachten hem rond 3 uur vannacht , de Canadese treinmaatschappij belt ons een uur op voorhand om naar het station te komen .

Ondanks de vertraging kijken we uit naar de treinreis , het is niet zomaar een trein het is een icoon in Canada , trein heeft alle voorzieningen waaronder skyline cars ( glazen koepels om het landschap te kunnen zien , 2 restaurants , bars , slaaprijtuigen etc , wij hebben geen slaaprijtuig geboekt aangezien we enkel de laatste 1000 km van de rit meereizen , en je betaalt snel een paar 1000€ extra om in zo een slaaprijtuig te reizen , teveel dus voor 2 arme zieltjes uit Puurs -)).

De rit zal 20 uur duren ( dat hopen we tenminste , dat het er geen 40 worden ).

We zullen vermoedelijk maandag nacht in Vancouver aankomen . We verliezen hier dan wel 1 dag , spijtig want ik wil Vancouver al zien sinds mijn jeugdjaren , maar volgens Erwin kunnen we daarvoor snel terug komen . ( mijn ogen rollen efkes ) .

Ok aftellen naar dat Canadees Icoon dat nu al 14 uur vertraging heeft , gisteren hebben we trouwens nog een Canadees Icoon zien aankomen met veel toeters en bellen kwam de Rocky Mounteneer binnen in het station , de passagiers werden onthaald met vlaggen en een rode loper ( foto ) .

Het icoon heeft wel geen Wifi dus het bloggen zal even stilvallen , bloggen via 4G kan wel maar dat is peperduur dus gaan we niet doen .

Na Vancouver komt onze laatste stop inzicht , we varen naar het Vancouver Island om vooral de hoofdstad van Brits Columbia te bezoeken , de stad Victoria is zowel hoofdstad van het eiland als van de hele provincie Brits Columbia op het vaste land .

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Henri:
    25 juni 2018
    Wonderlijke herinneringen, de rest van jullie leven mee te nemen.