Victoriaans Victoria

28 juni 2018 - Victoria, Canada

Laatste blog uit Canada-))) .... Gisteren hebben we Vancouver te vroeg naar onze zin verlaten , we hebben de skytrain metro genomen naar de opstapplaats waar de reisbus naar de boot vertrok.De bestuurder van de metro bleek ziek te zijn dus heb ikzelf maar het stuur overgenomen ( video ) . Na 2 uurtjes varen zijn we gisteren aangekomen op Vancouver Island , canadees eiland dat zo groot is als Nederland .

We verblijven in de victoriaanse stad Victoria. De stad is zowel hoofdstad van het eiland als van de provincie brits-columbia , een beetje raar natuurlijk want Vancouver ligt op het vaste land en is veel groter dan Victoria.

Engelse invloed is duidelijk aanwezig er zijn veel victoriaanse huizen , standbeeld van Queen Victoria staat statig aan de ingang van het brits-Columbiaans parlements gebouw. Canada maakt nog steeds deel uit van het brits gemenebest en de Queen is staatshoofd van Canada , duidelijk te merken , we mochten het parlementsgebouw bezoeken binnen na een security check . ( fotos) .

We hebben vandaag ook fishermans warf bezocht een drijvendorp met kleurijke woonhuisjes , hier wonen locals en je kan er ook vissers hun viswaar zien .

Zaterdag morgen 10 u 45 vliegen we eerst naar Calgary en aansluitend om 15u10 met KLM naar Amsterdam vluchtduur 9 uur , maar als we landen in Amsterdam is het al zondag 8u want het is hier 9 uur vroeger .

Canada is een prachtig land , zeeeer groot we zullen dus Nog een aantal keer moeten terugkeren -)))) ..... Oost Canada is natuurlijk veel dichter bij Europa en dus sneller bereikbaar dan waar we nu in West-Canada zitten . Volgende Canadareis zal ongeveer de Niagara watervallen zijn en steden als Toronto en Montreal.... zal nog lang duren want onze canadese dollars zijn nu op . 😆😆 !!

1. Henri:
    29 juni 2018
    Inderdaad totaal Britse stijl in deze regio, niet vergeten voor u te kijken bij het besturen van gelijk welk voertuig! voor de rest mooie reis en prachtige foto's.