Strandwandeling naar Ponta da Calheta

8 juni 2017 - Porto Santo Island, Portugal

Deze voormiddag zijn we langs het prachtige strand naar Ponta da Calheta gewandeld ( foto en video ) .Vanaf Ponta heb je een mooi zicht op het rotseilandje Ilheu da Cal . Ondanks dat Porto Santo een zeer klein eiland is  Kan je toch spectaculaire uitzichten verwachten. Door zijn prachtig goudgeel strand en het goudkleurige landschap heet het eiland niet voor niks Ilha dourada ( gouden eiland ) . Het was weer mooi zonnig weer vandaag en het zeewater krijgt dan zijn turquoise kleur . Deze namiddag ben ik met Paulo ( kameraad sinds enkele jaren)  en zijn neef Vitor beide afkomstig van het eiland koffie gaan drinken , we kregen er een potje gele bonen bij genaamd tremoço , toen ik die boon op at moesten Paulo en Vitor lachen , blijkbaar moet je eerst licht op de boon bijten zodat ze open barst en dan het binnenste eruit bijten -)))).Nadien zijn we naar de noordkust gereden waar we een goed zicht hadden op het rotseilandje Ilheu Fonte de areia ( rots lijkt op het hoofd van King Kong ). Foto! Het is ook zalig rijden op het eiland aangezien er natuurlijk zeer weinig verkeer is Paulo zei dat hij het rijden op Madeira al veel te druk vind , dus rijden in Belgie zou een nachtmerrie zijn . Die mensen hier zijn blij met hun eiland , wie zou het niet zijn het is een echt paradijsje . De andere zijde van het verhaal is er natuurlijk ook , Paulo zei als je hier een been breekt , dan is het , een leger vliegtuig in en hop naar Madeira , behalve een kleine medische post is hier geen hospitaal noch specialisten . Zo heeft alles zijn voor en zijn nadelen natuurlijk . Ik heb ook nog foto geplaast in foto sectie van zicht op het eiland da cal en pico ana feireira maar deze fotos zijn van vorige keer omdat we wellicht deze week niet op deze punten zullen komen .

Ilheu fonte de areiaPonta da Calheta