Ontdekking Kaapstad

4 maart 2017 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Het was een prachtige zonnige zomerdag vandaag om Kaapstad te ontdekken , ondanks dat we maar een paar uurtjes geslapen hadden zijn we vanmorgen toch vroeg opgestaan. We zijn maar zeer kort in Kaapstad en we willen toch zoveel mogelijk zien . Erwin is al eens kort in Kaapstad geweest ( dit is zijn 6 de keer zuid-afrika trouwens ) , maar voor mij is alles de eerste keer hier.

Wat mij op valt is de zeer verdraagzame en gemoedelijke sfeer hier in Kaapstad , niet vergelijkbaar met andere grote steden . Ons hotel ligt zeer centraal aan het waterfront , the place to be in Kaapstad , gebouw is een gerestoreerde gevangenis en dat is duidelijk te merken ( foto ).

We hebben vandaag de hop on hop off rode buslijn gebruikt en hebben hierdoor leuke plaatsen kunnen zien zoals een zicht over de stad vanaf halfweg de tafelberg ( foto) .Aan het waterfront zijn we Nelson Mandela in standbeelvorm tegen het lijf gelopen ( foto) .Op verschillende plaatsen in de stad brengen de afrikaners wat sfeer met muziek( video).

Vanaf het waterfront heb je zeer mooie zichten op de tafelberg ( fotos ) . Deze namiddag hebben bij het bekende belgische restaurant Den Anker een belgisch ankerbiertje gedronken ( foto ) . Morgenavond gaan we er dineren vandaag was alles al volzet.

Morgen gaan we met een gids in kleine groep het kaapse schiereiland ontdekken , pinguins spotten op boulderbeach en we hopen ook de wilde bavianen te zien aan de kaap de goede hoop , maar das voor morgen . ,het bloggen op iphone is niet zo eenvoudig , ik probeer bij elk verhaal onderaan  zoveel mogelijk fotos te posten maar bij fotos zelf kan je steeds de alle fotos bekijken .

TafelbergTafelbergDen ankerIMG_2752IMG_2748Kaapstad

1. Annick:
    4 maart 2017
    Mooie foto's en zon.. oohhhh.... wat mis ik hier de zon.. vandaag ganse dag regen met vlagen.. pfff...