De Knysna koppen

10 maart 2017 - Knysna, Zuid-Afrika

Vanmorgen hebben we Mosselbaai verlaten en zijn we langs de groene tuinroute naar Knysna gereden waar we ondertussen verblijven . Onderweg hebben we een korte stop gehouden in Wildernis ( foto ) . We verblijven in Knysna in een mooi Guesthouse aan de lagune ( foto ) .Op eerste zicht was Knysna niet wat ik er van verwachttemaar Rond de middag zijn we te voet Knysna gaan ontdekken , we zijn helemaal tot over de Thesen Island brug gewandeld ( foto )om ook Thesen Islands ( klein bebouwde eilandjes in de lagune te kunnen zien . Nadien wilden de boot nemen om langs de lagune naar de Knysna koppen te varen maar die was volzet , we zijn dan met de auto naar de koppen gereden , heel mooi om te zien hoe daar de Indische oceaan de lagune instroomt ( video en fotos ) .

Knysna is een toeristenoord voor de welstellende Zuid-Afrikaan. Verder is Knysna bekend voor het Knysna  Forest met bomen van meer dan 800 jaar oud , waar ook Antilopen een gering aantal Olifanten en de Typische Knysna Loerievogels zitten , plan is om er morgen te gaan wandelen .

Knysna koppenKnysna LaguneKnysna koppenThesen IslandsSint james GuesthouseWilderness

1. Erwin☺:
    10 maart 2017
    Knysna: of wat vanochtend voor Danny nog een 'afknapper' leek, is toch helemaal goedgekomen toen we de 'koppen' (heuveltjes) van Knysna met zicht op het strandmeer (of lagune) hebben bezocht....
    De koloniale sfeer en bediening in ons verblijf maakt het dan voor mij weer helemaal goed
  2. Els:
    11 maart 2017