Het Gouden Eiland Porto Santo! (Juni 2017 )

22 april 2017

De voorbereidingen voor onze Azoren reis in september zijn zowat afgerond. September is nog veel te lang om er op uit te trekken.-)))

Binnen 6 weekjes op 4 juni vertrekken we naar het piepkleine eilandje Porto Santo Island , dit eiland wordt ook het gouden eiland genoemd doordat het een goud geel strand heeft over de hele lengte van het Eiland.

Het eilandje behoort tot de Madeira eilanden ( 60 km van Madeira , 1200 van Lissabon ).Het is niet zo evident bereikbaar, ondanks dat het een vrij moderne luchthaven heeft en een zeer lange landingsbaan bijna over de hele breedte van het eiland is er nauwelijks vliegverkeer en dus ook nauwelijks toerisme.

Op 4 juni reizen we er heen via Lissabon met TAP airlines. Aangezien het eilandje zeer klein en rustig is en weinig toerisme is het niet echt populair bij toeristen , de meeste bezoeken het eiland voor 1 dag met de dagelijkse cruiseboot vanuit Madeira.Wij vinden het een prachtig eiland en hebben er al 2 keer 2 weken verbleven omdat je hier werkelijk tot rust kunt komen.Ik geef al wat sfeer foto's en een video mee -)))   tot Juni !

Porto SantoPico anna feireira porto santoPorto Santo IslandPorto Santo BeachPorto Santo Island

1. Henri:
    22 april 2017
    Kijk er naar uit, zal ongetwijfeld een nieuwe belevenis zijn en mooie herinneringen
  2. Danny:
    22 april 2017
    @Henri ja vooral als jezelf meegaat he -))))
  3. Annatjie:
    29 april 2017
    Sien uit daarna on saam te reis, maar Danny weet jy dat TAP Staan vir : "take another plane"
  4. Danny:
    29 april 2017
    @Annatjie baie snaaks hoor, ons het suid afrika oorleef, dus nou kan ons alles aan haha