Aangekomen op het gouden eilandje Porto Santo !

4 juni 2017 - Porto Santo Island, Portugal

Deze morgen om 11u30 zijn we naar Lissabon (foto landing Lissabon ) vertrokken om onze aansluitende vlucht  te nemen naar onze eindbestemming het kleine gouden eilandje Porto Santo Island. ondertussen zijn we toegekomen op het eilandje , ik heb een video geupload van onze landing op het eilandje , je kan hier duidelijk op zijn hoe klein het eiland is .We verblijven in het recent nieuwe Pestana hotel resort ( fotos ) .

Aangezien het eilandje maar 9 km lang is , zijn er maar een 10 tal hotels. Als je fan bent van veel uitgaansgelegenheden en veel toeristische attracties , winkels en alle gebruikelijke dingen die eigen zijn aan toeristenoorden , zal je hier bij aankomst teleurgesteld zijn . Hier kom je naartoe voor rust , eventueel wandelingen en natuurlijk het prachtige goudgele ( meestal verlaten strand ) . Het strand is zo lang als het eiland zelf en zou terapeutisch werking hebben volgens de inwoners .

Als de zon volop schijnt ( wat niet altijd het geval is , het is hier regelmatig dagen achter elkaar bewolkt terwijl op het 40 km verder gelegen zustereiland Madeira de zon schijnt , er is hier ook dikwijks meer wind dan op Madeira , maar bij zonneschijn  heeft het oceaan water een prachtige turqoise kleur .Wij vinden dit portugese pareltje een unieke bestemming om tot rust te komen , en te genieten van het prachtige verlaten strand , wellicht het mooiste strand dat Europa rijk is .

Pestana Porto SantoPestana hotels&resortsLanding Lissabon

1. Christel: