Update West-Canada juni 2018

5 november 2017 - Niel, België

Ondertussen zijn we weeral een tijdje verder.De volledige reisroute ligt nu vast.Eerste bezoek is de Canadese metropool Calgary, de stad is wereldbekend voor zijn Calgary Stampede ( rodeo-festival).We of ik -))) wil zeker over de glazen vloer wandelen in de Calgary Tower , hoog boven de straten van Calgary.

Zelf rijden doen we niet in de Canadese steden, dus vanaf Calgary nemen de de Greyhound Coach naar Banff national park.Hier verblijven we 2 dagen voor een bezoek aan de overweldigende natuur en wildlife ( elanden , beren etc ).Vanaf Banff rijden we dan zelf met een huurwagen door het Banff national park naar Jasper national park ( beide nationaal parken lopen door de rocky mountains).Onderweg verblijven we wel in Lake Louise en Sunwapta falls.

In Jasper leveren we de huurwagen in en hier verblijven we ook 2 dagen.In Jasper nemen we de iconische ' the canadian' trein voor een rit van 18 uur naar Vancouver.Vancouver staat al op mijn verlanglijstje sinds ik nog een twintiger was.De stad ligt vlakbij  de VS staat Washington met grootstad Seattle.En ook niet zo heel ver meer van de VS staat Alaska.

In Vancouver nemen we de BCF connector (Luxe coach ) naar Tsawwassen , hier gaat  de coach op de Cruise-Boot en varen we naar Vancouver Island ( hopelijk zien we de Orka's ).In Vancouver Island verblijven we in Victoria de hoofdstad van het eiland en trouwens van heel de provincie British-Columbia.Uiteindelijk doorkruisen we maar 2 Canadese staten Alberta en British Columbia.We kiezen steeds om veel ter plaatse te zien en te beleven IPV duizenden km te rijden. Uiteindelijk zullen we ook zelf maar 3 dagen zelf rijden , de rest dus per coach , trein en boot .Dit in kort samengevat dus onze reisweg , de rest van de verslagen zullen we weer proberen lokaal te bloggen -))).Vanaf Victoria vliegen we terug naar Calgary of het Canadese vaste land en dan een paar uurtjes later met KLM rechtstreeks naar Amsterdam.

Tot Juni .....we zullen alvast berenspray bestellen.-))).

1. Annatjie:
    6 november 2017
    Klink na n wonderlike reis xx