Cowtown , Calgary West Canada

15 juni 2018 - Amsterdam, Nederland

Onze volgende rondreis is begonnen.Momenteel zijn we aangekomen in Amsterdam om morgen van hier uit te vertrekken naar West-Canada , KLM vliegt ons morgen naar cowboy stad Calgary in de Canadese provincie Alberta.

We zullen een 2 daags bezoek brengen aan de 3 de stad van Canada , na Toronto en Montreal de grootste stad in Canada. Vooral bekend van zijn jaarlijkse rodeofestival de Calgary Stampede , en natuurlijk ook voor vele het vertrekpunt om naar en door de Rocky Mountains te reizen , zoals ook wij zullen doen .

Die rocky’s liggen op 80 km van de stad . De hoofdstad van Alberta , Edmonton ligt op ongeveer 300 km van Calgary . Het beloofd mooi weer te worden , Calgary is een zeer zonnige stad maar in de winter vriezen de stenen er uit de grond . De stad is dan ook volop voorzien van een overdekt tunnel en gangen systeem tussen straten en gebouwen zodat je niet steeds buiten hoeft te lopen tijdens de ijskoude winters . Calgarians zijn trots op hun Western-Imago vandaar het symbool van de stad een witte cowboy hoed en bijnaam Cowtown . Morgen vertrekken we rond 12u30 en zullen we om 13u30 plaatselijke tijd landen in Calgary maar het is er natuurlijk 8 uurtjes vroeger dan bij ons . De fotos van onze Canada reis kan je steeds vinden in de foto rubriek .!

1. Henri:
    16 juni 2018
    dit is de start van een nieuwe reis en niet de laatste zeker?
  2. Annatjie:
    17 juni 2018
    Ongelooflik!! Wat n voorreg.
    Geniet ❤️❤️