Safari in het Addo Olifanten wildpark

16 maart 2017 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Na het ontbijt zijn we naar het Addo Olifanten wildpark gereden , voor een safari belevenis! Onder een loden zonnetje en boven de 30 graden hebben we het wildpark bezocht . Een aantal dieren die we gezien hebben herkende we niet , sommige dieren zie je ook maar in de verte . We hebben een aantal keren een kudde olifanten kunnen zien die aan het drinken waren (foto) . Sommige mannetjes olifanten liepen alleen rond  en kwamen soms zeer dichtbij ( video ) . Leeuwen hebben we niet gezien maar aangezien er een buffelschedel lag ( foto ) zijn ze duidelijk in de omgeving . We hebben een aantal Kudu's gezien in de struiken dichtbij , maar die leken zeer schuw.

Aan de ingang van het park was er een interessant museum over de olifanten en ander wild , we zagen er ook een olifantenskelet voor de eerste keer ( foto ) . Op bepaalde punten mocht je uitstappen op eigen risico , gedaan maar toch altijd over onze schouder gekeken -)))). We hebben mooie fotos en videos kunnen maken van de dieren , maar we vinden het wel spijtig dat we geen neushoorns en giraffen hebben gezien . Maar hoe dan ook het was een mooie ervaring om zo dicht bij wilde dieren te kunnen vertoeven , is een heel ander gevoel dan een zoobezoek .

Het was dus een mooie afsluiter van onze prachtige Zuid-Afrika rondreis . Morgen wordt nog een snikhete dag , in Addo wordt 40 graden verwacht , ondanks dat de herfst begint in maart lopen de temperaturen nog hoog op soms . We hopen morgen nog een beetje van het summerstrand te genieten in Port Elizabeth , om dan nadien naar Port Elizabeth airport te rijden waar we om 19u10 met SAL ( suid-afrikaanse lugdiens) naar Johannesburg vliegen . Een paar uurtjes later om 23u59 vliegen we dan met de KLM nachtvlucht naar Amsterdam waar we rond 10 uur zaterdagochtend zouden moeten landen . Daar wacht de Thalystrein die ons in een uurtje naar Antwerpen brengt . WildparkKuduEigen risicoSchedel buffelWildparkOlifanten wildpark addoOlifant skeletSlaaphutten addo parkAddo wildparkAddo wildpark

1. Henri:
    16 maart 2017
    Aan alles komt een eind zegt men, maar de mooie herinneringen en foto's blijven voor altijd bestaan, deze reis kan niemand jullie nog afnemen.