Lake Louise

21 juni 2018 - Lake Louise, Canada

Ondertussen hebben we Banff verlaten per huurwagen en zijn we aangekomen in Lake Louise , een dorpje met het gelijknamige meer Lake Louise . Een icoon in Canada .Het meer heeft een prachtige turquoise kleur in de zomer ( felst in juli en augustus) door het smeltwater van de erboven gelegen Victoria gletsjer ( foto) .We zijn tot aan de andere kant van het meer gewandeld , we wilden de fairmont view trail bewandelen maar in de shuttle bus die we genomen hebben naar het meer werd er uitgelegd dat er de laatste dagen een beer met 2 jongen regelmatig was gezien , en je dus op je hoede moest zijn .We zijn naar het beginpunt van de trail gewandeld en na het zien van het waarschuwingsbord ( foto) en Omdat er niet meteen andere wandelaars waren , zijn we niet aan de wandeling begonnen .

Morgen rijden we via de icefield parkway richting het Jasper nationaal park waar we zullen overnachten in Sunwapta Falls !

1. Mieke:
    21 juni 2018
    Vertrek maar heel vroeg want er is zoveel te zien en te doen onderweg op de icefields parkway :-). Het wordt in ieder geval een fantastische dag!
  2. Henri:
    21 juni 2018
    Neem maar de waarschuwingen in acht er zijn zoveel andere dingen te zien die evenveel waard zijn.