25 km tevoet door Lissabon

3 september 2017 - Lissabon, Portugal

Na een stevig ontbijt vanmorgen zijn we om half 9 begonnen aan 25 km stadswandeling door Lissabon.We zijn helemaal tot in de wijk Belem gewandeld waar we de bekende monumenten van de stad konden bekijken. De toren van Belem is een verdedigingstoren anno 16 de eeuw aan de oevers van de rivier de taag . ( foto). Tijdens de wandeling naar Belem zijn we het andere icoon van de stad gepasseerd , de hangbrug ponte de 25 abril. De brug doet enorm denken aan de San Francisco Golden gate brug . In 2007 zijn we in San Francisco trouwens over deze brug gereden met onze huurwagen . We zijn toch wel geschrokken van Lissabon , we hadden niet gedacht dat het zo een prachtige stad was .Heel de stad is bezaaid met prachtige gekleurde huizen . Onze stadswandeling is geeindigd om half 5 , we hebben dus 8 uurtjes door de stad gedwaald en zeer veel kunnen zien ( fotos).

Morgen om 15 u vertrekt onze vlucht naar Faial Island op de Azoren , maar we houden er sterk rekening mee dat we het eiland niet zullen kunnen bereiken morgen , aangezien op de centrale Azoren code rood onweer wordt verwacht ,en de landingsbaan op Horta Airport is wegens zijn 1500 m lengte niet echt geschikt om in dit weer airbus toestellen te ontvangen .We zullen het dus moeten afwachten tot morgen . LissabonLissabonKloosterToren van BelemBelemHangbrugBrug Lissabon

1. Annick:
    3 september 2017
    Mooie beelden
  2. Henri:
    4 september 2017
    Inderdaad mooi, verder hoop ik dat de vlucht naar Faial Island goed verlopen is.
  3. Danny:
    4 september 2017
    @henri , vlucht naar Horta vertraagd op dit moment nog steeds in Lissabon , volgens weerbericht is het noodweer geminderd en als alles goed gaat vertrekken we binnen dit en een uur , en gezien het noodweer weer is verminderd verwachten we nu wel te kunnen landen !