De Vlaamse Eilanden

1 september 2017 - Niel, België

Rond 11u30 morgen zouden we op de stoelen 23 B+C moeten zitten van vlucht TP 617 naar Lissabon. We brengen een kort 2 daags bezoek aan de hoofdstad van Portugal onderweg naar de vlaamse eilanden. Zo werden de Azoren genoemd tot in de 17de eeuw. De vlamingen waren bij de eersten om de eilanden te bevolken in de 15de eeuw, er zijn dan ook nog steeds verschillende vlaamse invloeden te zien op de Azoren.Vooral op het eiland Faial dat we volgende maandag eerst zullen bezoeken. Op verschillende plaatsen op het eiland staan nog kleine vlaamse windmolens en er is ook het dorp genaamd Flamengos. De azoranen met een lichtere huidskleur zouden ook afstammen van die vroegere vlamingen.

De eerste 3 dagen verblijven we in een typisch azoreaans huis dicht bij de capelinhos vulkaan , donderdag vertrekken we dan naar de hoofdstad Horta.Horta is misschien onbekend maar het Cafe sport in Horta is wel wereldberoemd , dit is  DE ontmoetingsplaats voor de wereld zeilers die de atlantic oversteken van Europa naar Noord-Amerika.Vanuit Faial Island zullen we 9 sept verder vliegen naar Terceira Island , hier verblijven we vooral in het betoverende Angra do heroismo ,heel de stad is unesco werelderfgoed , dit is ook de hoofdstad van het eiland.Hopelijk zien we ook deze keer eens wat walvissen want de wateren rond de azoren zijn zeer walvisrijk.

Nieuwe reisverhalen en foto's volgen dus vanaf maandag , nog een enkel detail er worden bakken regen en onweer verwacht maandag op de centrale azoren , onlangs kwamen we te weten ( en sindsdien slaapt Erwin al wat minder goed -) . dat de landingsbaan op Horta Airport maar 1500 meter lang is, en in combinatie met slecht weer gebeurt het wel eens dat de Airbus A320 vliegtuigen uit Lissabon dan moeten uitwijken naar het zustereiland Pico Island, op Pico Island ligt trouwens de hoogste piek van heel Portugal ,de Pico vulkaan.Het wordt dus spannend waar we maandag terecht zullen komen , niet zo erg dat is het avontuur -)), het enige vervelende is wel dat we een azoreaanse villa gehuurd hebben op een ander eiland -)))!

keep_calm_and_visit_azoresazores-map-mapNEW

1. Els:
    1 september 2017
    Ben weer eens benieuwd... Nor de leuke verhalen en foto's !!! Enjoy my friends! ❤️
  2. Henri:
    1 september 2017
    Veel reisgenot voor beiden, en laat ons mee genieten van het vervolg.