Nieuwe avonturen in de Azoren Eilanden

27 maart 2017 - Niel, België

Reislustig als we zijn wacht er opnieuw een nieuw avontuur in september -))).Op zaterdag 2 september vertrekken we voor een korte citytrip naar Lissabon in Portugal.We zullen hier als stopover naar de Azoren een 2 daags bezoek brengen aan de portugese hoofdstad.

Maandag 4 september vliegen we met Azores Airlines van Lissabon naar het Azoren Eiland Faial voor een 5 daags bezoek aan dit mega-groene eilandje. Zaterdag 9 september vliegen we met een korte inter-eiland vlucht naar het Azoren eiland Terceira  voor een verblijf van 7 nachten. De Azoren tellen 9 eilanden , allen mega-groen eilanden.De Azoren dienen als rust en wandelparadijzen ( zeer weinig toerisme ).De eilanden liggen ongeveer 1700 km van het moederland portugal in de atlantische  oceaan.Bij ons zijn de eilanden vooral bekend van het weerbericht , in het Azorenhoog  onstaat het weer dat dikwijls naar ons landje komt.

In september 2013 zijn we al eens op de Azoren geweest  op het grootste eiland Sao Miguel ( foto van kratermeer op Sao Miguel )

Kratermeer Cete sitades (Sao Miguel , Azoren )

Komende september gaan we dus op verkenning op de eilandjes Faial en Terceira .

We kijken er alvast naar uit . -)))))! Tot september !